
Krasnoludki
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze
w grupie „Krasnoludki” na miesiąc KWIECIEŃ
WIOSENNE POWROTY
– zapoznanie z pierwszymi ptakami przylatującymi na wiosnę do Polski
– wzbogacenie wiadomości na temat wybranych ptaków, ich budowy i upierzenia
– rozwijanie spostrzegawczości i wrażliwości dotykowej oraz sprawności manualnej
– rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego
– rozwijanie umiejętności matematycznych (wskazuje elementy od najmniejszego do największego i odwrotnie)
– rozwijanie umiejętności uważnego słuchania
– aktywizowanie logicznego myślenia poprzez rozwiązywanie zagadek
WIELKANOC
– zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi
– wzbogacenie wiadomości na temat zwyczajów wielkanocnych
– zachęcanie do wypowiadania się w grupie
– zapoznanie z tradycją malowania pisanek
– rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej
– rozwijanie umiejętności rachunkowych (liczy sylwety pisanek, prawidłowo liczy na palcach)
– utrwalanie umiejętności ustawiania się w parach, w rzędzie
– zachęcanie do podejmowania działalności plastycznej
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze
w grupie „Krasnoludki” na miesiąc LUTY
BAŚNIE BAJKI I BAJECZKI
– rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji
– rozwijanie sprawności manualnej
– rozwijanie logicznego myślenia ( rozwiązuje zagadki, podaje prawidłowe tytuły baśni)
– rozwijanie umiejętności skupienia i utrzymywania uwagi na określonym zadaniu
– dostrzeganie w otoczeniu przedmiotów o różnych kształtach
– rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstu
MUZYKA WOKÓŁ NAS
– zapoznanie z nazwami i brzmieniem wybranych instrumentów
– odbieranie i nazywanie wrażeń słuchowych
– poznawanie właściwości różnych materiałów w bezpośrednim kontakcie z nimi
– kształtowanie prawidłowej postawy ciała
– rozwijanie umiejętności budowania prostych zdań
– nazywanie i rozróżnianie wybranych instrumentów muzycznych
NIE JESTEŚMY SAMI W KOSMOSIE
– dostarczanie wiadomości na temat Układu Słonecznego
– rozbudzanie wyobraźni przestrzennej i kreatywności
– rozwijanie sprawności fizycznej
– rozpoznawanie i nazywanie barw podstawowych i wybranych barw pochodnych
– rozwijanie umiejętności matematycznych (przelicza, posługuje się liczebnikami głównymi w zakresie 5, układa obiekty od najmniejszego do największego)
– rozwijanie umiejętności współpracy
PROJEKT ZAWODY
– poszerzanie zasobu wiedzy dzieci dotyczącej zawodów
– rozwijanie i wzbogacanie słownictwa
– doskonalenie umiejętności formułowania pytań
– poznanie zawodu piekarza
– przełamywanie poczucia wstydu, rozwijanie mocnych stron dziecka
– zacieśnianie więzi rodzinnych
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze
w grupie „Krasnoludki” na miesiąc STYCZEŃ
MIJAJĄ DNI, MIESIĄCE, LATA….
– nabywanie umiejętności skupiania uwagi na przekazie literackim
– dostrzeganie upływu czasu (dziecko podaje przykłady sytuacji, po których możemy poznać, że mija czas)
– rozwijanie sprawności ruchowej
– kształtowanie poczucia rytmu
– rozwijanie orientacji przestrzennej (układa balonik w miejscu wskazanym w instrukcji słownej)
– rozwijanie występujących w przyrodzie następstw: dni i nocy oraz pór roku
– rozwijanie sprawności manualnej
BABCIA I DZIADEK
– kształtowanie uczucia przywiązania i szacunku do osób starszych
– opanowanie melodii i tekstu nowej piosenki
– zachęcanie do spędzania wolnego czasu na wspólnych zabawach z babcią i dziadkiem (dziecko podaje przykłady zabaw, w jakie może się bawić z babcią i dziadkiem)
– rozwijanie percepcji wzrokowej i umiejętności matematycznych (stosuje określenia: długi, krótki, przelicza w zakresie 4 i więcej)
– wzmacnianie więzi emocjonalnej z babcią i dziadkiem
– rozwijanie umiejętności uważnego słuchania nauczyciela
– rozwijanie sprawności manualnej (wykonuję upominek dla babci i dziadka)
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze
w grupie „Krasnoludki” na miesiąc LISTOPAD
MOJA RODZINA
– nazywanie członków bliższej i dalszej rodziny
– rozwijanie percepcji słuchowej
– wzbogacanie wiedzy o swojej rodzinie
– rozwijanie umiejętności matematycznych (utrwalanie pojęcia para, przeliczanie w zakresie 4 i więcej)
– rozwijanie sprawności ruchowej
– wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną
MÓJ DOM
– zwracanie uwagi na architekturę, dostrzeganie różnic w wyglądzie domów
– rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej
– rozwijanie umiejętności matematycznych (stosuje pojęcia: dużo, mało, na, nad, pod, przed, posługuje się liczebnikami porządkowymi w zakresie 4)
– rozwijanie reakcji na sygnał dźwiękowy i polecenia nauczyciela
– rozwijanie umiejętności wypowiadania się na temat swojego domu i swojego pokoju
MOJE PRAWA I OBOWIĄZKI
– poznawanie obowiązków poszczególnych członków rodziny
– zachęcanie do pomagania rodzicom w wykonywaniu domowych obowiązków
– rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na jakość (kształt, kolor, wielkość)
– doskonalenie umiejętności uważnego słuchania i zapamiętywania poleceń
– utrwalanie wiadomości na temat praw i obowiązków dziecka
– rozwijanie sprawności manualnych
MOJE ZDROWIE I BEZPIECZEŃSTWO
– zrozumienie konieczności zażywania lekarstw i poznanie zasad bezpieczeństwa związanych z ich zażywaniem
– rozwijanie umiejętności wokalnych
– zapoznanie z podstawowymi zasadami zdrowego odżywiania (dzieli produkty na zdrowe i niezdrowe)
– nabywanie sprawności fizycznej, aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych
– kształtowanie nawyków higienicznych i konieczności dbania o higienę osobistą
JAK WYGLĄDAŁ ŚWIAT PRZED MILIONAMI LAT
– wzbogacanie wiedzy na temat warunków panujących w prehistorycznym lesie
– rozwijanie umiejętności skupienia uwagi na przekazie literackim
– rozwijanie umiejętności matematycznych (układa rytmy, stosuje pojęcia mniej, więcej)
– budzenie zainteresowania dzieci historią Ziemi
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze
w grupie „Krasnoludki” na miesiąc PAŹDZIERNIK
IDZIE JESIEŃ… PRZEZ OGRÓD I SAD
– rozwijanie spostrzegawczości oraz mowy: słucha opowiadania i wypowiada się na jego temat
– rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej: poznaje piosenkę „Jesień w sadzie i w ogrodzie”
– rozwijanie umiejętności rachunkowych: układa rytmy według wzoru, przelicza w zakresie czterech i więcej
– utrwalanie nazw warzyw i owoców: nazywa wybrane owoce i warzywa; określa, które owoce nie rosną w Polsce
– rozwijanie sprawności fizycznej: wykonuje ćwiczenia zgodnie z poleceniem nauczyciela
– rozwijanie umiejętności plastycznych: jesienne listki, koloruje, wypycha listki
IDZIE JESIEŃ… DO ZWIERZĄT
– poznawanie miejsca, w którym jeże chronią się przed nadchodzącą zimą
– rozwijanie mowy: wypowiada się na temat wysłuchanego opowiadania
– rozwijanie poczucia rytmu: rytmicznie porusza się przy muzyce
– poznawanie sposobów przygotowywania się wybranych zwierząt do zimy
– rozwijanie orientacji przestrzennej: określa położenie, stosując określenia: na, pod, w, przed, za, obok
– rozbudzanie zainteresowań światem zwierząt: rozpoznaje wybrane zwierzęta po śladach
– poznawanie wyglądu i sposobu odżywiania się wiewiórki
CO Z CZEGO OTRZYMUJEMY
– poznawanie pochodzenia i wykorzystania wełny: opowiada o pochodzeniu wełny, podaje nazwy części garderoby wykonanych z wełny
– łączenie ruchu z piosenką: śpiewa piosenkę i ilustruje ją ruchem
– zapoznanie z etapami powstania mąki: wymienia (z pomocą nauczyciela) poszczególne etapy powstawania mąki
– rozumie, do czego służą pieniądze w gospodarstwie domowym
– rozwijanie sprawności ruchowej: zabawy ruchowe z wykorzystaniem obręczy
– rozwijanie sprawności manualnej: wykonuje prace na temat Jesienne drzewo, poznawanie znaczenia drzew w przyrodzie
IDZIE JESIEŃ… Z DESZCZEM
– poznawanie wybranych zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla jesieni: nazywa zjawiska atmosferyczne
– zwrócenie uwagi na środki ostrożności, jakie należy zachować podczas burzy: wymienia te środki ostrożności
– instrumentalizacja piosenki: gra na instrumentach
– rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na jakość: klasyfikuje parasole według barwy i wielkości
– dostrzega rytm w ciągu ułożonych przedmiotów, kontynuuje dostrzeżony rytm
– utrwalanie wiadomości na temat charakterystycznych cech jesiennego krajobrazu: wykonuje obrazek przedstawiający jesienny krajobraz






