Krasnoludki

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze

w grupie „Krasnoludki” na miesiąc STYCZEŃ

MIJAJĄ DNI, MIESIĄCE, LATA….

– nabywanie umiejętności skupiania uwagi na przekazie literackim

– dostrzeganie upływu czasu (dziecko podaje przykłady sytuacji, po których możemy poznać, że mija czas)

– rozwijanie sprawności ruchowej

– kształtowanie poczucia rytmu

– rozwijanie orientacji przestrzennej (układa balonik w miejscu wskazanym w instrukcji słownej)

– rozwijanie występujących w przyrodzie następstw: dni i nocy oraz pór roku

– rozwijanie sprawności manualnej

BABCIA I DZIADEK

– kształtowanie uczucia przywiązania i szacunku do osób starszych

– opanowanie melodii i tekstu nowej piosenki

– zachęcanie do spędzania wolnego czasu na wspólnych zabawach z babcią i dziadkiem (dziecko podaje przykłady zabaw, w jakie może się bawić z babcią i dziadkiem)

– rozwijanie percepcji wzrokowej i umiejętności matematycznych (stosuje określenia: długi, krótki, przelicza w zakresie 4 i więcej)

– wzmacnianie więzi emocjonalnej z babcią i dziadkiem

– rozwijanie umiejętności uważnego słuchania nauczyciela

– rozwijanie sprawności manualnej (wykonuję upominek dla babci i dziadka)

 

 

 

 

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze

w grupie „Krasnoludki” na miesiąc LISTOPAD

MOJA RODZINA

– nazywanie członków bliższej i dalszej rodziny

– rozwijanie percepcji słuchowej

– wzbogacanie wiedzy o swojej rodzinie

– rozwijanie umiejętności matematycznych (utrwalanie pojęcia para, przeliczanie w zakresie 4 i więcej)

– rozwijanie sprawności ruchowej

– wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną

MÓJ DOM

– zwracanie uwagi na architekturę, dostrzeganie różnic w wyglądzie domów

– rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej

– rozwijanie umiejętności matematycznych (stosuje pojęcia: dużo, mało, na, nad, pod, przed, posługuje się liczebnikami porządkowymi w zakresie 4)

– rozwijanie reakcji na sygnał dźwiękowy i polecenia nauczyciela

– rozwijanie umiejętności wypowiadania się na temat swojego domu i swojego pokoju

MOJE PRAWA I OBOWIĄZKI

– poznawanie obowiązków poszczególnych członków rodziny

– zachęcanie do pomagania rodzicom w wykonywaniu domowych obowiązków

– rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na jakość (kształt, kolor, wielkość)

– doskonalenie umiejętności uważnego słuchania i zapamiętywania poleceń

– utrwalanie wiadomości na temat praw i obowiązków dziecka

– rozwijanie sprawności manualnych

MOJE ZDROWIE I BEZPIECZEŃSTWO

– zrozumienie konieczności zażywania lekarstw i poznanie zasad bezpieczeństwa związanych z ich zażywaniem

– rozwijanie umiejętności wokalnych

– zapoznanie z podstawowymi zasadami zdrowego odżywiania (dzieli produkty na zdrowe i niezdrowe)

– nabywanie sprawności fizycznej, aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych

– kształtowanie nawyków higienicznych i konieczności dbania o higienę osobistą

JAK WYGLĄDAŁ ŚWIAT PRZED MILIONAMI LAT

– wzbogacanie wiedzy na temat warunków panujących w prehistorycznym lesie

– rozwijanie umiejętności skupienia uwagi na przekazie literackim

– rozwijanie umiejętności matematycznych (układa rytmy, stosuje pojęcia mniej, więcej)

– budzenie zainteresowania dzieci historią Ziemi

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze

w grupie „Krasnoludki” na miesiąc PAŹDZIERNIK 

IDZIE JESIEŃ… PRZEZ OGRÓD I SAD

– rozwijanie spostrzegawczości oraz mowy: słucha opowiadania i wypowiada się na jego temat

– rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej: poznaje piosenkę „Jesień w sadzie i w ogrodzie”

– rozwijanie umiejętności rachunkowych: układa rytmy według wzoru, przelicza w zakresie czterech i więcej

– utrwalanie nazw warzyw i owoców: nazywa wybrane owoce i warzywa; określa, które owoce nie rosną w Polsce

– rozwijanie sprawności fizycznej: wykonuje ćwiczenia zgodnie z poleceniem nauczyciela

– rozwijanie umiejętności plastycznych: jesienne listki, koloruje, wypycha listki

IDZIE JESIEŃ… DO ZWIERZĄT

– poznawanie miejsca, w którym jeże chronią się przed nadchodzącą zimą

– rozwijanie mowy: wypowiada się na temat wysłuchanego opowiadania

– rozwijanie poczucia rytmu: rytmicznie porusza się przy muzyce

– poznawanie sposobów przygotowywania się wybranych zwierząt do zimy

– rozwijanie orientacji przestrzennej: określa położenie, stosując określenia: na, pod, w, przed, za, obok

– rozbudzanie zainteresowań światem zwierząt: rozpoznaje wybrane zwierzęta po śladach

– poznawanie wyglądu i sposobu odżywiania się wiewiórki

CO Z CZEGO OTRZYMUJEMY

– poznawanie pochodzenia i wykorzystania wełny: opowiada o pochodzeniu wełny, podaje nazwy części garderoby wykonanych z wełny

– łączenie ruchu z piosenką: śpiewa piosenkę i ilustruje ją ruchem

– zapoznanie z etapami powstania mąki: wymienia (z pomocą nauczyciela) poszczególne etapy powstawania mąki

– rozumie, do czego służą pieniądze w gospodarstwie domowym

– rozwijanie sprawności ruchowej: zabawy ruchowe z wykorzystaniem obręczy

– rozwijanie sprawności manualnej: wykonuje prace na temat Jesienne drzewo, poznawanie znaczenia drzew w przyrodzie

IDZIE JESIEŃ… Z DESZCZEM

– poznawanie wybranych zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla jesieni: nazywa zjawiska atmosferyczne

– zwrócenie uwagi na środki ostrożności, jakie należy zachować podczas burzy: wymienia te środki ostrożności

– instrumentalizacja piosenki: gra na instrumentach

– rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na jakość: klasyfikuje parasole według barwy i wielkości

– dostrzega rytm w ciągu ułożonych przedmiotów, kontynuuje dostrzeżony rytm

– utrwalanie wiadomości na temat charakterystycznych cech jesiennego krajobrazu: wykonuje obrazek przedstawiający jesienny krajobraz

Skip to content