Smerfy

Marzec

   zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze  w grupie ,,Smerfy”

,,Zwierzęta sprzed milionów lat

04.03- 08.03.2024r.

,,Pogoda marcowa”

11.03- 15.03.2024.

,,Wiosno ach to Ty”

18.03- 22.03.2024r.

,,Wielkanoc”

25.03- 27.03.2024r.

W tym tygodniu dzieci:

 -określą swój nastrój

−będą rozwijać wyobraźnię

−wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Park dinozaurów

−będą utrwalać poznane litery

−poznają literę z, Z: małą i wielką, drukowaną i pisaną

−wysłuchają i nauczą się piosenki Zdjęcia z dinozaurami

− poznają różne gatunki dinozaurów

−dowiedzą się, co oznacza znak – 

−będą rozwijać umiejętność przeliczania

−będą rozwijać umiejętność stosowania liczebników porządkowych

−będą rozwijać słownictwo

– będą rozwijać umiejętność czytania

− wezmą udział w grze w parach

− wykonają pracę plastyczną

W tym tygodniu dzieci:

– określą swój nastrój

−wezmą udział w zabawach słuchowych

−wysłuchają opowiadań Małgorzaty Strękowskiej- Zaremby W marcu jak w garncu oraz Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego Talent show

−dowiedzą się, co oznacza powiedzenie W marcu jak w garncu

−uzupełnią kalendarz pogody

−poznają literę u, U: małą i wielką, drukowaną i pisaną

−wysłuchają i nauczą się piosenki Psotny marzec

−poznają zwiastuny wiosny

−będą doskonalić liczenie

−zasieją nasiona

−dowiedzą się, czego roślina potrzebuje do życia

− dowiedzą się, dlaczego niektóre przedmioty toną, a inne nie

− dowiedzą się, co to znaczy Ubierać się na cebulkę

W tym tygodniu dzieci:

-określą swój nastrój

−wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Wracamy do Polski

−wysłuchają i nauczą się piosenki Wiosenne buziaki

−wykonają pracę plastyczną Kolory wiosny

− poznają literę c, C: małą i wielką, drukowaną i pisaną

−odkryją zapis cyfrowy liczby 10

−utrwalą wiadomości na temat ptaków powracających do Polski na wiosnę

−będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie

−ułożą pocięte zdjęcia ptaków w całość −dowiedzą się, kim jest ornitolog

−określą, ile jest słów w zdaniach

−będą układać ptaki i kwiaty z figur geometrycznych

−wykonają zadania, używając znaków matematycznych: , =

−powiedzą, w jaki sposób i dlaczego warto dbać o ogród wiosną−

−będą wyodrębniać pierwsze i ostatnie głoski w słowach

W tym tygodniu dzieci:

−określą swój nastrój

− będą doskonalić umiejętność czytania − wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Gipsowe pisanki

− obejrzą film o ozdabianiu jaj wielkanocnych

− będą utrwalać poznane litery

− poznają literę j, J: małą i wielką, drukowaną i pisaną− będą układać rymy do wybranych słów

− wysłuchają i nauczą się piosenki Od koszyczka do dyngusa

− zapoznają się z tradycjami wielkanocnymi

 − opowiedzą, jak w ich domach obchodzona jest Wielkanoc

 − będą rozwiązywać zadania tekstowe − rozwiążą rebusy fonetyczne

− dowiedzą się, co oznacza termin prima aprilis

 

Skip to content