Smerfy
Marzec
zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze w grupie ,,Smerfy”
,,Zwierzęta sprzed milionów lat” 04.03- 08.03.2024r. |
,,Pogoda marcowa” 11.03- 15.03.2024. |
,,Wiosno ach to Ty” 18.03- 22.03.2024r. |
,,Wielkanoc” 25.03- 27.03.2024r. |
W tym tygodniu dzieci: -określą swój nastrój −będą rozwijać wyobraźnię −wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Park dinozaurów −będą utrwalać poznane litery −poznają literę z, Z: małą i wielką, drukowaną i pisaną −wysłuchają i nauczą się piosenki Zdjęcia z dinozaurami − poznają różne gatunki dinozaurów −dowiedzą się, co oznacza znak – −będą rozwijać umiejętność przeliczania −będą rozwijać umiejętność stosowania liczebników porządkowych −będą rozwijać słownictwo – będą rozwijać umiejętność czytania − wezmą udział w grze w parach − wykonają pracę plastyczną |
W tym tygodniu dzieci: – określą swój nastrój −wezmą udział w zabawach słuchowych −wysłuchają opowiadań Małgorzaty Strękowskiej- Zaremby W marcu jak w garncu oraz Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego Talent show −dowiedzą się, co oznacza powiedzenie W marcu jak w garncu −uzupełnią kalendarz pogody −poznają literę u, U: małą i wielką, drukowaną i pisaną −wysłuchają i nauczą się piosenki Psotny marzec −poznają zwiastuny wiosny −będą doskonalić liczenie −zasieją nasiona −dowiedzą się, czego roślina potrzebuje do życia − dowiedzą się, dlaczego niektóre przedmioty toną, a inne nie − dowiedzą się, co to znaczy Ubierać się na cebulkę |
W tym tygodniu dzieci: -określą swój nastrój −wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Wracamy do Polski −wysłuchają i nauczą się piosenki Wiosenne buziaki −wykonają pracę plastyczną Kolory wiosny − poznają literę c, C: małą i wielką, drukowaną i pisaną −odkryją zapis cyfrowy liczby 10 −utrwalą wiadomości na temat ptaków powracających do Polski na wiosnę −będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie −ułożą pocięte zdjęcia ptaków w całość −dowiedzą się, kim jest ornitolog −określą, ile jest słów w zdaniach −będą układać ptaki i kwiaty z figur geometrycznych −wykonają zadania, używając znaków matematycznych: , = −powiedzą, w jaki sposób i dlaczego warto dbać o ogród wiosną− −będą wyodrębniać pierwsze i ostatnie głoski w słowach |
W tym tygodniu dzieci: −określą swój nastrój − będą doskonalić umiejętność czytania − wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Gipsowe pisanki − obejrzą film o ozdabianiu jaj wielkanocnych − będą utrwalać poznane litery − poznają literę j, J: małą i wielką, drukowaną i pisaną− będą układać rymy do wybranych słów − wysłuchają i nauczą się piosenki Od koszyczka do dyngusa − zapoznają się z tradycjami wielkanocnymi − opowiedzą, jak w ich domach obchodzona jest Wielkanoc − będą rozwiązywać zadania tekstowe − rozwiążą rebusy fonetyczne − dowiedzą się, co oznacza termin prima aprilis |