Wiewiórki

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze 

MAJ

grupa Wiewiórki

 

 Moja ojczyzna

  • poznawanie historii powstania Warszawy,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie aktywności twórczej,
  • porównywanie ilości płynów w dwóch różnych butelkach za pomocą wspólnej miary,
  • poznawanie miary płynów,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • kształtowanie poczucia rytmu,
  • zapoznanie z wyglądem mapy Polski,
  • zapoznanie z nazwami państw należących do UE,
  • zachęcanie do przygotowywania prostych posiłków,
  • określanie, jakie produkty potrzebne są do wykonania pizzy.

     

Łąka w maju

  • dostrzeganie piękna majowej przyrody,
  • zapoznanie z sześcianem,
  • rozwijanie umiejętności szeregowania,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • reagowanie na ustalone hasła i sygnały muzyczne,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • poznawanie budowy biedronki,
  • obserwowanie roślin i zwierząt w naturalnym środowisku,
  • zabawy na świeżym powietrzu,
  • rozwijanie zainteresowania przyrodą,
  • poznawanie nazw wybranych roślin zielnych.

 

Niby tacy sami, a jednak inni

  • kształtowanie postawy tolerancji w stosunku do dzieci niepełnosprawnych,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • dostrzeganie różnic i podobieństw pomiędzy dziećmi różnych ras,
  • porównywanie masy przedmiotów,
  • zapoznanie z działaniem wagi szalkowej,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • kształtowanie poczucia rytmu,
  • rozwijanie zdolności wokalnych,
  • wykorzystanie w pracy surowców wtórnych,
  • integrowanie dzieci,
  • uczestniczenie w konkursach, zabawach zręcznościowych,
  • rozwijanie mowy.

 

 

Święto rodziców

  • rozwijanie pamięci,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • zachęcanie do sprawiania bliskim przyjemności,
  • określanie wzrostu dzieci,
  • porównywanie wzrostu dzieci,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • kształtowanie poczucia rytmu,
  • rozwijanie umiejętności wykonywania pracy według instrukcji,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • zachęcanie do sprawiania przyjemności innym,
  • zachęcanie do wspólnej zabawy z rodzicami.

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze kwiecień

grupa Wiewiórki

Zwierzęta z dżungli i sawanny

  • rozwijanie mowy,
  • zapoznanie z wybranymi zwierzętami egzotycznymi,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • dodawanie i odejmowanie w zakresie dziesięciu,
  • utrwalanie nazw wybranych zwierząt egzotycznych,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • kształtowanie poczucia rytmu,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • utrwalanie wyglądu lwa,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • rozwijanie spostrzegania: słuchowego, wzrokowego,
  • rozwijanie mowy i myślenia,
  • zapoznanie ze zwierzęciem egzotycznym – żyrafą,
  • rozwijanie sprawności fizycznej.

Wiosna na wsi

  • rrozwijanie mowy,
  • poznawanie zwierząt z wiejskiego podwórka,
  • rozwijanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej,
  • mierzenie długości stopami, krokami,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie szybkiej reakcji na ustalone sygnały,
  • rozwijanie umiejętności stosowania różnego metrum podczas rytmizowania tekstu,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • poznawanie nowej techniki plastycznej,
  • poznawanie produktów otrzymywanych od zwierząt z wiejskiego podwórka,
  • utrwalanie nazw zwierząt z wiejskiego podwórka,
  • zachęcanie do wspólnego działania,

Dbamy o przyrodę

  • rozwijanie mowy,
  • kształtowanie postaw proekologicznych,
  • rozwijanie analizy i syntezy słuchowej,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • ćwiczenia koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • rozwijanie sprawności manualnych,
  • zachęcanie do segregowania śmieci,
  • zakładanie hodowli według instrukcji rysunkowej,
  • wyrabianie u dzieci opiekuńczego stosunku do roślin,
  • zachęcenie do dbania o swoje najbliższe środowisko,
  • wyrabianie poczucia współodpowiedzialności za przyrodę.

Moja miejscowość, mój region

  • rozwijanie mowy,
  • wskazywanie różnic między miastem a wsią,
  • obserwowanie zmian, jakie zaszły w najbliższej okolicy,
  • poznawanie nazw pobliskich ulic,
  • rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 10,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • kształtowanie poczucia rytmu,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • zapoznanie z herbem swojej miejscowości,
  • przygotowanie kącika regionalnego,
  • zapoznanie z wyrobami rękodzielnictwa,
  • poznawanie nazw wybranych, ginących zawodów.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze

miesiąc marzec

Grupa Wiewiórki

 

 

Tydzień 1 : Zwierzęta naszych pól i lasów
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):

·                    rozwijanie mowy,

·                    zwracanie uwagi dzieci na nienawiązywanie kontaktów z obcymi osobami,

·                    rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,

·                    poznawanie zachowania się wybranych zwierząt,

·                    określanie tempa poruszania się zwierząt,

·                    rozwijanie sprawności fizycznej,

·                    rozwijanie umiejętności wokalnych,

·                    rozwijanie sprawności ruchowej,

·                    rozwijanie sprawności manualnej,

·                    poznawanie zwyczajów sowy,

·                    poznawanie przedstawicieli zwierząt żyjących na polu oraz przedstawicieli zwierząt żyjących w lesie,

·                    rozwijanie słuchu fonematycznego,

·                    poznawanie właściwości fizycznych powietrza,

·               zapoznanie z pojęciem gaz,

·                    przybliżanie wiadomości o życiu mrówek.

Tydzień 2 : Marcowa pogoda
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):

·                    rozwijanie mowy,

·                    poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla przedwiośnia,

·                    rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,

·                    poznawanie cech kuli,

·                    wskazywanie różnic pomiędzy kulą a kołem,

·                    rozwijanie sprawności fizycznej,

·                    reagowanie na ustalone hasła i sygnały,

·                    rozwijanie umiejętności wokalnych,

·                    rozwijanie sprawności manualnej,

·                    dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie,

·                    zapoznanie ze zjawiskami parowania i skraplania,

·                    obserwowanie pogody i zaznaczanie jej elementów każdego dnia,

·                    utrwalanie nazw dni tygodnia,

·                    określanie znaczenia wody w życiu człowieka,

·                    rozwijanie sprawności fizycznej.

Tydzień 3 : Wiosenne przebudzenia
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):

·                    rozwijanie mowy,

·                    poznawanie oznak wiosny,

·                    rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,

·                    przeliczanie w zakresie 10,

·                    poznawanie nazw mieszkańców łąki,

·                    rozwijanie sprawności fizycznej,

·                    kształtowanie poczucia rytmu w metrum trójdzielnym,

·                    rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,

·                    rozwijanie sprawności manualnej,

·                    poznawanie budowy motyla,

·                    poznawanie przyczyn ochrony roślin,

·                    zintegrowanie się dzieci podczas powitania wiosny,

·                    poznawanie zwyczajów związanych z pożegnaniem zimy i powitaniem wiosny,

·                    utrwalanie oznak wiosny.

Tydzień 4 : Wiosenne powroty
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):

·                    rozwijanie mowy,

·                    poznawanie nazw ptaków,

·                    rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,

·                    dodawanie i odejmowanie w zakresie 10,

·                    rozwijanie sprawności fizycznej,

·                    utrwalanie poznanej piosenki,

·                    rozwijanie umiejętności płynnego poruszania się w przestrzeni,

·                    rozwijanie sprawności manualnej,

·                    utrwalanie cech ptasich na podstawie wilgi,

·                    rozwijanie mowy,

·                    budzenie zainteresowania przyrodą,

·                    zachęcanie do robienia porządków w swoim otoczeniu,

·                    zintegrowanie dzieci,

·                    zapoznanie z wyglądem szpaka.

Tydzień 5 : Wielkanoc
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):

·                    rozwijanie mowy,

·                    poznawanie zwyczajów wielkanocnych,

·                    rozwijanie koordynacji ruchowo-wzrokowej,

·                    przeliczanie i dodawanie w zakresie dziesięciu,

·                    poznawanie różnych pisanek,

·                    rozwijanie sprawności fizycznej,

·                    kształtowanie poczucia rytmu,

·                    tworzenie akompaniamentu do zwrotek piosenki,

·                    rozwijanie sprawności manualnej,

·                    składanie i zaginanie papieru według instrukcji,

·                    poznawanie budowy i właściwości jajka,

·                    zapoznanie z ciekawostkami na temat pisanek,

·                    zapoznanie z tym, do czego można wykorzystać jajka,

·                    przygotowanie prostych potraw z jajek,

·                    zapoznanie ze zwyczajem oblewania się wodą w lany poniedziałek.

 
Skip to content