Wiewiórki
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze
MAJ
grupa Wiewiórki
Moja ojczyzna
- poznawanie historii powstania Warszawy,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- rozwijanie aktywności twórczej,
- porównywanie ilości płynów w dwóch różnych butelkach za pomocą wspólnej miary,
- poznawanie miary płynów,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- rozwijanie umiejętności wokalnych,
- kształtowanie poczucia rytmu,
- zapoznanie z wyglądem mapy Polski,
- zapoznanie z nazwami państw należących do UE,
- zachęcanie do przygotowywania prostych posiłków,
- określanie, jakie produkty potrzebne są do wykonania pizzy.
Łąka w maju
- dostrzeganie piękna majowej przyrody,
- zapoznanie z sześcianem,
- rozwijanie umiejętności szeregowania,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- reagowanie na ustalone hasła i sygnały muzyczne,
- rozwijanie umiejętności wokalnych,
- poznawanie budowy biedronki,
- obserwowanie roślin i zwierząt w naturalnym środowisku,
- zabawy na świeżym powietrzu,
- rozwijanie zainteresowania przyrodą,
- poznawanie nazw wybranych roślin zielnych.
Niby tacy sami, a jednak inni
- kształtowanie postawy tolerancji w stosunku do dzieci niepełnosprawnych,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- dostrzeganie różnic i podobieństw pomiędzy dziećmi różnych ras,
- porównywanie masy przedmiotów,
- zapoznanie z działaniem wagi szalkowej,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- kształtowanie poczucia rytmu,
- rozwijanie zdolności wokalnych,
- wykorzystanie w pracy surowców wtórnych,
- integrowanie dzieci,
- uczestniczenie w konkursach, zabawach zręcznościowych,
- rozwijanie mowy.
Święto rodziców
- rozwijanie pamięci,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- zachęcanie do sprawiania bliskim przyjemności,
- określanie wzrostu dzieci,
- porównywanie wzrostu dzieci,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- kształtowanie poczucia rytmu,
- rozwijanie umiejętności wykonywania pracy według instrukcji,
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- zachęcanie do sprawiania przyjemności innym,
- zachęcanie do wspólnej zabawy z rodzicami.
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze kwiecień
grupa Wiewiórki
Zwierzęta z dżungli i sawanny
- rozwijanie mowy,
- zapoznanie z wybranymi zwierzętami egzotycznymi,
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- dodawanie i odejmowanie w zakresie dziesięciu,
- utrwalanie nazw wybranych zwierząt egzotycznych,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- kształtowanie poczucia rytmu,
- rozwijanie umiejętności wokalnych,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- utrwalanie wyglądu lwa,
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- rozwijanie spostrzegania: słuchowego, wzrokowego,
- rozwijanie mowy i myślenia,
- zapoznanie ze zwierzęciem egzotycznym – żyrafą,
- rozwijanie sprawności fizycznej.
Wiosna na wsi
- rrozwijanie mowy,
- poznawanie zwierząt z wiejskiego podwórka,
- rozwijanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej,
- mierzenie długości stopami, krokami,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- rozwijanie szybkiej reakcji na ustalone sygnały,
- rozwijanie umiejętności stosowania różnego metrum podczas rytmizowania tekstu,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- poznawanie nowej techniki plastycznej,
- poznawanie produktów otrzymywanych od zwierząt z wiejskiego podwórka,
- utrwalanie nazw zwierząt z wiejskiego podwórka,
- zachęcanie do wspólnego działania,
Dbamy o przyrodę
- rozwijanie mowy,
- kształtowanie postaw proekologicznych,
- rozwijanie analizy i syntezy słuchowej,
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
- rozwijanie umiejętności liczenia,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- ćwiczenia koordynacji słuchowo-ruchowej,
- rozwijanie umiejętności wokalnych,
- rozwijanie sprawności manualnych,
- zachęcanie do segregowania śmieci,
- zakładanie hodowli według instrukcji rysunkowej,
- wyrabianie u dzieci opiekuńczego stosunku do roślin,
- zachęcenie do dbania o swoje najbliższe środowisko,
- wyrabianie poczucia współodpowiedzialności za przyrodę.
Moja miejscowość, mój region
- rozwijanie mowy,
- wskazywanie różnic między miastem a wsią,
- obserwowanie zmian, jakie zaszły w najbliższej okolicy,
- poznawanie nazw pobliskich ulic,
- rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 10,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- kształtowanie poczucia rytmu,
- rozwijanie umiejętności wokalnych,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- zapoznanie z herbem swojej miejscowości,
- przygotowanie kącika regionalnego,
- zapoznanie z wyrobami rękodzielnictwa,
- poznawanie nazw wybranych, ginących zawodów.
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze
miesiąc marzec
Grupa Wiewiórki
Tydzień 1 : Zwierzęta naszych pól i lasów |
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
· rozwijanie mowy, · zwracanie uwagi dzieci na nienawiązywanie kontaktów z obcymi osobami, · rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, · poznawanie zachowania się wybranych zwierząt, · określanie tempa poruszania się zwierząt, · rozwijanie sprawności fizycznej, · rozwijanie umiejętności wokalnych, · rozwijanie sprawności ruchowej, · rozwijanie sprawności manualnej, · poznawanie zwyczajów sowy, · poznawanie przedstawicieli zwierząt żyjących na polu oraz przedstawicieli zwierząt żyjących w lesie, · rozwijanie słuchu fonematycznego, · poznawanie właściwości fizycznych powietrza, · zapoznanie z pojęciem gaz, · przybliżanie wiadomości o życiu mrówek. |
Tydzień 2 : Marcowa pogoda |
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
· rozwijanie mowy, · poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla przedwiośnia, · rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, · poznawanie cech kuli, · wskazywanie różnic pomiędzy kulą a kołem, · rozwijanie sprawności fizycznej, · reagowanie na ustalone hasła i sygnały, · rozwijanie umiejętności wokalnych, · rozwijanie sprawności manualnej, · dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie, · zapoznanie ze zjawiskami parowania i skraplania, · obserwowanie pogody i zaznaczanie jej elementów każdego dnia, · utrwalanie nazw dni tygodnia, · określanie znaczenia wody w życiu człowieka, · rozwijanie sprawności fizycznej. |
Tydzień 3 : Wiosenne przebudzenia |
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
· rozwijanie mowy, · poznawanie oznak wiosny, · rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, · przeliczanie w zakresie 10, · poznawanie nazw mieszkańców łąki, · rozwijanie sprawności fizycznej, · kształtowanie poczucia rytmu w metrum trójdzielnym, · rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej, · rozwijanie sprawności manualnej, · poznawanie budowy motyla, · poznawanie przyczyn ochrony roślin, · zintegrowanie się dzieci podczas powitania wiosny, · poznawanie zwyczajów związanych z pożegnaniem zimy i powitaniem wiosny, · utrwalanie oznak wiosny. |
Tydzień 4 : Wiosenne powroty |
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
· rozwijanie mowy, · poznawanie nazw ptaków, · rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, · dodawanie i odejmowanie w zakresie 10, · rozwijanie sprawności fizycznej, · utrwalanie poznanej piosenki, · rozwijanie umiejętności płynnego poruszania się w przestrzeni, · rozwijanie sprawności manualnej, · utrwalanie cech ptasich na podstawie wilgi, · rozwijanie mowy, · budzenie zainteresowania przyrodą, · zachęcanie do robienia porządków w swoim otoczeniu, · zintegrowanie dzieci, · zapoznanie z wyglądem szpaka. |
Tydzień 5 : Wielkanoc |
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
· rozwijanie mowy, · poznawanie zwyczajów wielkanocnych, · rozwijanie koordynacji ruchowo-wzrokowej, · przeliczanie i dodawanie w zakresie dziesięciu, · poznawanie różnych pisanek, · rozwijanie sprawności fizycznej, · kształtowanie poczucia rytmu, · tworzenie akompaniamentu do zwrotek piosenki, · rozwijanie sprawności manualnej, · składanie i zaginanie papieru według instrukcji, · poznawanie budowy i właściwości jajka, · zapoznanie z ciekawostkami na temat pisanek, · zapoznanie z tym, do czego można wykorzystać jajka, · przygotowanie prostych potraw z jajek, · zapoznanie ze zwyczajem oblewania się wodą w lany poniedziałek. |