Krasnoludki
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze
na miesiąc MAJ
W ŚWIECIE ZWIERZĄT
– rozwiążą zagadki
– dowiedzą się, co to jest sawanna
– dowiedzą się, jakie zwierzęta zamieszkują sawannę, morza i oceany
– dowiedzą się jakie zwierzęta mieszkają na polu i w lesie
– będą dzielić wyrazy na sylaby
– będą układać rytmy
CO W TRAWIE PISZCZY?
– wysłuchają i nauczą się piosenki „Motylek”
– poznają nazwy owadów zamieszkujących łąkę
– dowiedzą się , jakie kwiaty rosną na łące
– będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
– będą określać położenia owadów
– stworzą własną łąkę
MOJA MAMA I MÓJ TATA
– nauczą się na pamięć wiersza „Laurka”
– dowiedzą się, jakie święta obchodzimy 26 maja i 23 czerwca
– dowiedzą się, jaką rolę w życiu dziecka pełni mama i tata
– opowiedzą, jak spędzają wolny czas z rodzicami
– poszerzą wiedzę o członkach rodziny
– wykonają upominki dla rodziców
CZEGO DZIECI POTRZEBUJĄ DO SZCZĘŚCIA?
– wysłuchają wiersza „Szczęśliwe dziecko”
– poznają pojęcie rówieśnicy
– wezmą udział w zabawach integracyjnych
– będą porównywać liczebność zbiorów
– dowiedzą się, z jakimi problemami borykają się osoby niepełnosprawne
– dowiedzą się, że wszystkie dzieci na świecie lubią to samo
– wysłuchają informacji o Dniu Dziecka
„Mieszkańcy łąki”
Na zielonej łące
są owadów tysiące.
Motyl, co piękne skrzydła prezentuje.
I biedronka, co do nieba wzlatuje.
Wśród owadów jest też pszczoła,
która lata dookoła.
Są też mrówki pracowite.
Świat owadów jest wspaniały
i niezwykle ciekawy!
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze
na miesiąc KWIECIEŃ
MAMY RÓŻNE CHARAKTERY
– poznają podstawowe wartości, którymi należy się kierować
– wysłuchają i nauczą się piosenki „Jacy jesteśmy”
– poszerzą wiedzę o emocjach
– poznają pojęcia długi, krótki
– odróżnią zachowania pozytywne i negatywne
WIOSNA NA WSI
– rozpoznają głosy wydawane przez wybrane zwierzęta z wiejskiego podwórka
– rozwiążą zagadki
– będą doskonalić umiejętność liczenia
– wykonają pracę plastyczną
– dowiedzą się jakie zwierzęta dają mleko i jakie produkty z niego powstają
DBAMY O PRZYRODĘ
– dowiedzą się kiedy obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Ziemi
– dowiedzą się dlaczego ważne jest oszczędzanie wody
– dowiedzą się, dlaczego ważne jest segregowanie śmieci
– poznają kolory pojemników na odpady
– wykonają ekoludki
POLSKA – MOJA OJCZYZNA
– wysłuchają opowiadania A. Widzowskiej „Stolica”
– dowiedzą się , jakie miasto jest stolicą Polski i jaki jest jego symbol
– poznają najciekawsze miejsca w Warszawie
– dowiedzą się, jak brzmi hymn państwowy i w jakich sytuacjach jest śpiewany
– poznają sposoby mierzenia płynów
- – dowiedzą się, jak obchodzony jest Dzień Flagi
26 lutego dzieci z grupy Krasnoludki świętowały Dzień Dinozaura 🦕🦖🦕 a tak naprawdę to cały tydzień dzieci spędziły w prehistorycznym świecie. Poznały historię dinozaurów, dowiedziały się kiedy żyły, czym się żywiły i jak wyglądały. Poznały również pracę paleontologa i wspólnie stelworzyły szkielet dinozaura. Był to ciekawy i fascynujący tydzień.
Bloki tematyczne na miesiąc MARZEC
TAJEMNICE KOSMOSU
– będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
– dowiedzą się, jakie są planety w Układzie Słonecznym
– będą wskazywać różnice i podobieństwa na obrazkach
– wysłuchają i nauczą się piosenki „Kosmiczna rodzina”
– wykonają pracę plastyczną
– będą układać obrazki od najmniejszego do największego
POGODA MARCOWA
– dowiedzą się, co znaczy przysłowie W marcu jak w garncu
– poznają oznaki wiosny
– założą przedszkolny ogródek
– dowiedzą się, czego potrzebuje roślina do życia
– dowiedzą się, które przedmioty toną, a które nie toną
– wysłuchają i nauczą się piosenki „Spotkanie z wiosną”
– wykonają pracę plastyczną
WIOSNO, ACH TO TY!
– wysłuchają opowiadania „Ptasia narada”
– dowiedzą się, jakie ptaki przylatują do Polski na wiosnę
– podczas zabaw będą utrwalać wygląd ptaków powracających do Polski
– wypowiedzą się na temat wiosennych prac w ogrodzie i ich roli
– określą, kim jest ogrodnik i czym się zajmuje
– powitają wiosnę z całą społecznością przedszkolną
WIELKANOC
– wysłuchają opowiadania „Wielkanocne pyszności”
– dowiedzą się, jak wygląda koszyczek wielkanocny
– będą obserwować, jak wygląda jajko w środku i zbadają konsystencję jego części
– będą malować pisanki
– zasieją rzeżuchę i owies
– wysłuchają piosenki „Pisanki”