Krasnoludki

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze

na miesiąc MAJ

W ŚWIECIE ZWIERZĄT

– rozwiążą zagadki

– dowiedzą się, co to jest sawanna

– dowiedzą się, jakie zwierzęta zamieszkują sawannę, morza i oceany

– dowiedzą się jakie zwierzęta mieszkają na polu i w lesie

– będą dzielić wyrazy na sylaby

– będą układać rytmy

CO W TRAWIE PISZCZY?

– wysłuchają i nauczą się piosenki „Motylek”

– poznają nazwy owadów zamieszkujących łąkę

– dowiedzą się , jakie kwiaty rosną na łące

– będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie

– będą określać położenia owadów

– stworzą własną łąkę

MOJA MAMA I MÓJ TATA

– nauczą się na pamięć wiersza „Laurka”

– dowiedzą się, jakie święta obchodzimy 26 maja i 23 czerwca

– dowiedzą się, jaką rolę w życiu dziecka pełni mama i tata

– opowiedzą, jak spędzają wolny czas z rodzicami

– poszerzą wiedzę o członkach rodziny

– wykonają upominki dla rodziców

CZEGO DZIECI POTRZEBUJĄ DO SZCZĘŚCIA?

– wysłuchają wiersza „Szczęśliwe dziecko”

– poznają pojęcie rówieśnicy

– wezmą udział w zabawach integracyjnych

– będą porównywać liczebność zbiorów

– dowiedzą się, z jakimi problemami borykają się osoby niepełnosprawne

– dowiedzą się, że wszystkie dzieci na świecie lubią to samo

– wysłuchają informacji o Dniu Dziecka

 

„Mieszkańcy łąki”

Na zielonej łące

są owadów tysiące.

Motyl, co piękne skrzydła prezentuje.

I biedronka, co do nieba wzlatuje.

Wśród owadów jest też pszczoła,

która lata dookoła.

Są też mrówki pracowite.

Świat owadów jest wspaniały

i niezwykle ciekawy!

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze

na miesiąc KWIECIEŃ

MAMY RÓŻNE CHARAKTERY

– poznają podstawowe wartości, którymi należy się kierować

– wysłuchają i nauczą się piosenki „Jacy jesteśmy

– poszerzą wiedzę o emocjach

– poznają pojęcia długi, krótki

– odróżnią zachowania pozytywne i negatywne

WIOSNA NA WSI

– rozpoznają głosy wydawane przez wybrane zwierzęta z wiejskiego podwórka

– rozwiążą zagadki

– będą doskonalić umiejętność liczenia

– wykonają pracę plastyczną

– dowiedzą się jakie zwierzęta dają mleko i jakie produkty z niego powstają

DBAMY O PRZYRODĘ

– dowiedzą się kiedy obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Ziemi

– dowiedzą się dlaczego ważne jest oszczędzanie wody

– dowiedzą się, dlaczego ważne jest segregowanie śmieci

– poznają kolory pojemników na odpady

– wykonają ekoludki

 

POLSKA – MOJA OJCZYZNA

– wysłuchają opowiadania A. Widzowskiej „Stolica

– dowiedzą się , jakie miasto jest stolicą Polski i jaki jest jego symbol

– poznają najciekawsze miejsca w Warszawie

– dowiedzą się, jak brzmi hymn państwowy i w jakich sytuacjach jest śpiewany

– poznają sposoby mierzenia płynów

  1. – dowiedzą się, jak obchodzony jest Dzień Flagi

26 lutego dzieci z grupy Krasnoludki świętowały Dzień Dinozaura 🦕🦖🦕 a tak naprawdę to cały tydzień dzieci spędziły w prehistorycznym świecie. Poznały historię dinozaurów, dowiedziały się kiedy żyły, czym się żywiły i jak wyglądały. Poznały również pracę paleontologa i wspólnie stelworzyły szkielet dinozaura. Był to ciekawy i fascynujący tydzień.

Bloki tematyczne na miesiąc MARZEC

TAJEMNICE KOSMOSU

– będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie

– dowiedzą się, jakie są planety w Układzie Słonecznym

– będą wskazywać różnice i podobieństwa na obrazkach

– wysłuchają i nauczą się piosenki „Kosmiczna rodzina”

– wykonają pracę plastyczną

– będą układać obrazki od najmniejszego do największego

POGODA MARCOWA

– dowiedzą się, co znaczy przysłowie W marcu jak w garncu

– poznają oznaki wiosny

– założą przedszkolny ogródek

– dowiedzą się, czego potrzebuje roślina do życia

– dowiedzą się, które przedmioty toną, a które nie toną

– wysłuchają i nauczą się piosenki „Spotkanie z wiosną”

– wykonają pracę plastyczną

 

WIOSNO, ACH TO TY!

– wysłuchają opowiadania „Ptasia narada”

– dowiedzą się, jakie ptaki przylatują do Polski na wiosnę

– podczas zabaw będą utrwalać wygląd ptaków powracających do Polski

– wypowiedzą się na temat wiosennych prac w ogrodzie i ich roli

– określą, kim jest ogrodnik i czym się zajmuje

– powitają wiosnę z całą społecznością przedszkolną

WIELKANOC

– wysłuchają opowiadania „Wielkanocne pyszności”

– dowiedzą się, jak wygląda koszyczek wielkanocny

– będą obserwować, jak wygląda jajko w środku i zbadają konsystencję jego części

– będą malować pisanki

– zasieją rzeżuchę i owies

– wysłuchają piosenki „Pisanki”

Skip to content